Friday, September 26, 2008

Who moved my Belgian Chocolate?

I mitt nabolag er det en kiosk som blant annet selger småbegere med Belgian Chocolate iskrem. Det hender av og til at jeg går ned og kjøper et beger. Men overraskende ofte er akkurat den typen iskrem utsolgt.

De har mange andre typer iskrem, som ikke synes å være utsolgt. Det virker som om det bare er Belgian Chocolate som er utsolgt.

Noen vil kanskje tro at det er jeg som kjøper alle, og at det er derfor de er utsolgt til stadighet. Det er ikke noen urimelig tanke. Men sannheten er at jeg faktisk ikke spiser så mange av dem. Det kan derfor ikke være min skyld at de er utsolgt.

Min konklusjon er at det må være noen andre i nabolaget mitt som også liker Belgian Chocolate. Videre er det tydeligvis ikke rom for så mange som liker Belgian Chocolate her omkring. Det er rett og slett for mange av oss, hvor mange det nå er.

Spørsmålet er hvem som som skal gi seg, og slutte å kjøpe dem, for at det skal bli nok til de andre. Det blir en slags chicken run for spesielt interesserte. Jeg tror ikke det blir meg.

No comments: