Wednesday, May 2, 2007

Ikke imponert

Aftonbladet skriver om den russiske tennisstjernen -- som forresten var det store idolet til min kollega, nylig pensjonert etter et langt liv i finans -- og hennes, tennisstjernen, altså, pasjon for å shoppe. "Förra året fyllde jag tre resväskor med kläder, säger ryskan," skriver de.

Nå er jeg litt usikker på hva en resväska er, men jeg tror det er en koffert i kabinstörrelse. En liten koffert, altså. Hvor mye klär får man plass til i tre små kofferter? En frakk, to dresser, noen skjorter og litt tilbehör, og så tror jeg de begynner å bli fulle. Det er lite å skrive hjem om å ha handlet så mye i löpet av det forrige året, som de skriver.

Nå er det mulig at de mener i löpet av en tennissesong, og ikke i löpet av et helt år. Ikke vet jeg heller hvor lang en tennissesong er, om det fins noe slikt. Likevel, for en tjueåring som er stinn av gryn og "aldrig får nog av att shoppa", så er jeg ikke imponert.

No comments: