Thursday, July 10, 2008

Medarbeidersamtale

-- Meg: "Synes du at du får tilstrekkelig tilbakemelding på arbeidet du gjør?"

-- Medarbeider: "Jeg har ikke fått sparken ennå, så det betyr kanskje at jeg har gjort noe bra."

-- Meg: "Kjenner du til våre etiske retningslinjer?"

-- Medarbeider: "Bare gjennom hvilke nettsteder jeg ikke kan se fra arbeidsplassen med referanse til de etiske retningslinjene."

-- Meg: "Jeg gjør deg oppmerksom på at hvis du svarer nei her, så kommer jeg til å sende deg på et kurs i de etiske retningslinjene."

-- Medarbeider: "Jeg kjenner de etiske retningslinjene ut og inn, bak og fram, opp og ned, på rim og på rams, med alliterasjon og på esperant --"

-- Meg: "Utmerket! Det neste punktet gjelder kjerneverdiene våre [...]"


Medarbeidersamtaler går mye enklere når man bruker lathunden fra HR.

No comments: